Gürgentreffen

25 mei 2013 - Ingolstadt, Duitsland

Vandaag op weg naar het Gürgentreffen.

Dit is een bijeenkomst van allerlei mensen die op de motor diverse grote reizen gemaakt hebben en dan bedoel ik echt grote reizen zoals dwars door afrika of naar het verre oosten of in Zuid Amerika.
De mogelijkheid bestaat dan om veel informatie te vergaren omdat wij ook nog ooit zoiets willen doen, Ilke en ik (Hein) dan.

Vandaag begon de dag zowaar met een zonnetje en het was vanmorgen al wel 8 C.
Dat zou wat kunnen beloven maar onze hoop werd al snel verstoord door dreigende wolken en spetters.
We reden vandaag door een prachtig glooiend landschap, heeeeel groen en jammer dat het geel van de koolzaadvelden er een beetje grijs uitzag.
Onderweg veel wijnbouw gezien, wist niet dat Duitsland zoveel wijn produceerde,
en ..... asperges.Veel asperges dus je raadt het al, wij wilden asperges

Enfin, eerst asperges gekocht en daarna wat ham en eieren. Wel een tour om deze eieren heel mee te krijgen want het schudt nogal aardig op de motor.
Ergens onderweg hebben we ons uitgebreid geïnstalleerd en ons verlekkerd aan een goddelijk maaltje, alleen de wijn ontbrak maar ja op de motor drink je niets. Het smaakte er niet minder om.

Na het Gürgentreffen gaan we richting Dresden waar een extra dagje willen blijven om het een en ander te bekijken. De weersvoorspellingen voor morgen zijn verschrikkelijk, koud (4 C) en veel regen (24 mm) dus dat wordt vanaf het begin het regenpak aan, we zien wel, we moeten toch door.

1. Sophie:
    28 mei 2013
    Hè reizigers!
    Hoop dat de 4' C van Dresden eenmalig was. Wel fijn te lezen dat de gezelligheid de boventoon voert!
    Asperges... Lekker! Gister bij oma ook in een gerecht gehad en ook laatst zelf traditioneel gemaakt. Oma vond t erg gezellig dat (bijna) iedereen er was. Ze heeft zowel voor als hoofdgerecht haar bord schoon leeg gegeten.
    Ben benieuwd nr t volgende verhaal van jullie! Doe voorzichtig! Xx